Правила мережевого етикету

Правило 1. Пам'ятайте, що Ви розмовляєте з людиною
Не робіть іншим те, чого не хочете отримати від них самі. Поставте себе на місце людини, з якою розмовляєте. Відстоюйте свою точку зору, але не ображайте тих, хто навколо вас. Не забувайте про головний принцип мережевого етикету: всюди в мережі знаходяться реальні люди.

Правило 2. Дотримуйтесь тих самих стандартів поведінки, що й у реальному житті
У реальному житті більшість з нас свідомо підкоряється законам, інколи через обмеження, інколи через побоювання бути викритими. У віртуальному просторі такі шанси порівняно невеликі. Люди інколи забувають про те, що "за екраном" знаходиться жива людина, і думають, що в мережі правила поведінки інші, ніж у звичайному житті.

Правило 3. Пам'ятайте, що Ви знаходитесь у кіберпросторі
Те, що без вагань приймається в одному місці, можуть вважати за грубощі в іншому. Опинившись у новій ділянці віртуального простору, спочатку огляніться. Витратьте час на вивчення обстановки, “послухайте”, як і про що говорять люди. Лише після цього приєднуйтеся до розмови.

Правило 4. Поважайте час і можливості інших
Коли Ви надсилаєте електронну пошту або відправляєте повідомлення в конференцію, Ви фактично претендуєте на чийсь час. І тоді Ви відповідаєте за те, щоб адресат не витратив цей час даремно.

Правило 5. Не забувайте про граматику
Використовуйте переваги анонімності. У мережі Ви можете зустрітися з тими, кого ніколи б не зустріли в реальному житті, і ніхто не засудить Вас за колір шкіри, очі, волосся, за Вашу вагу, вік або манеру одягатися. Однак Вас будуть оцінювати з точки зору того, як Ви пишете. Для тих, хто знаходиться в мережі, це має значення. Таким чином, правила граматики відіграють важливу роль.

Правило 6. Допомагайте іншим там, де Ви це можете зробити
Чому ставити питання у віртуальному просторі ефективно? Тому що Ваші питання читає багато людей, які знають на них відповідь. І навіть, якщо кваліфіковано дадуть відповідь тільки декілька осіб, загальний обсяг знань у мережі збільшиться. Інтернет сам по собі з’явився через прагнення вчених до обміну досвідом. Поступово в цей захоплюючий процес втягнулися інші.

Правило 7. Не втручайтеся в конфлікти й не припускайте їх
Флейми (flames) - це емоційні зауваження, часто висловлені без урахування думки інших учасників розмови. Це повідомлення з метою викликати реакцію користувачів: "Ну, давай, скажи, що ти насправді думаєш про це?"
Чи забороняє мережевий етикет флейми? Не зовсім. Флейми - теж стара традиція мережі. Вони можуть доставляти задоволення як авторам, так і читачам.
Але мережевий етикет проти флеймів, що переростають у війни   серії злісних послань, якими обмінюються, як правило, два або три учасники дискусії. Такі війни можуть буквально захопити форму й зруйнувати дружню атмосферу. Це несправедливо по відношенню до інших читачів. І дуже скоро люди, що не беруть участь у дискусії, утомлюються від конфліктів. Фактично відбувається неприпустима монополізація ресурсів.

Правило 8. Навчіться вибачати іншим їхні помилки
Будь-хто колись був новачком. Тому, коли хтось робить помилку - чи це помилка в слові, необережний флейм, безглузде питання або невиправдано довга відповідь,   будьте до цього поблажливі. Навіть, якщо аж свербить відповісти, поміркуйте двічі. Якщо у Вас гарні манери, це ще не означає, що Ви маєте ліцензію на викладання цих манер усім іншим.
Якщо ж Ви вирішили звернути увагу користувача на його/її помилку, зробіть це коректно й краще не в конференції, а в приватному листі.

Етикет - це правила хорошого тону (гарної поведінки) в тій або іншій соціальній групі. На сьогодні в Інтернет також сформувалися певні правила спілкування. Зрозуміло, що викладачі й студенти повинні їх дотримуватись. Ці правила можна знайти на багатьох сайтах.

Остання зміна: неділя 4 жовтень 2020 01:44